Travessera de Gràcia, 56, 3º 1ª
08006 Barcelona
93.362.48.32
wbase@wbase.es
En què podem ajudar-te?

Com puc saber si la meva estratègia de posicionament SEO està funcionant?

controlar redimiento posicionamiento seo
by

Coincidint amb aquestes dates tan assenyalades, us porto un regalet que segur, a més d’un li va a interessar. Aquest post va orientat a qualsevol propietari de pàgina web o responsable de màrqueting d’una empresa que està invertint en posicionament web i vol tenir accés a informació que li estan ocultant. Us porto unes recomanacions que segur us ajudaran a l’hora de contractar a l’agència que us gestioni l’estratègia de màrqueting online.

 

Existeixen multitud d’eines gratuïtes o de pagament (amb opció de provar-les gratuïtament durant un mes). Atès que sobre cada eina podria fer un post interminable, em vaig a centrar a descriure els punts essencials de les quals més interessen que seran més que suficient per treure les vostres pròpies conclusions

 

Primer de tot heu de saber que qualsevol estratègia de posicionament web orgànic (SEO) es divideix en tres grans factors, i s’han de realitzar per aquest mateix ordre. l’optimització de la pàgina web, la generació d’un perfil d’enllaçat i l’anàlisi dels resultats. Per analitzar cada punt, existeixen una o diverses eines genials que us presento a continuació.

 

Està ben optimitzada la meva pàgina web?

 

Estudi de paraules clau

Primer de tot haurien d’haver-vos presentat un estudi de paraules clau identificant què keywords són les que es busquen en el vostre nínxol de mercat. Per a això utilitzarem el Planificador de Paraules Clau de Google . Si no disposes d’un compte en Adwords, crea-la. Una vegada tens creada el compte no és necessari invertir ni un euro per accedir al Planificador de paraules clau. En aquesta eina podràs saber la quantitat de cerques que es fan mensualment de qualsevol paraula clau, els moments en què són tendència, la competitivitat, munts de factors que et faran orientar la teva estratègia cap a un lloc o un altre. Revisa tots els termes de cerca que continguin tots les keywords que siguin candidates d’atreure tràfic útil a la vostra web i comprova que s’esmenten dins dels vostres continguts.

planificador de palabras clave google adwords

Creació de continguts

Primer de tot revisa que la teva pàgina web o ecommerce disposi una arquitectura lògica per a tots els vostres continguts. El 99% de pàgines web haurien de tenir una pàgina d’inici des de la qual es tractin els temes més genèrics i segons anem navegant hauríem de trobar-nos una estructura d’apartats i subapartats que tractin cada producte o servei que oferiu, de major a menor especificitat. Divideix i venceràs. Cada pàgina per separat té molta més força de captació de tràfic, que no una única pàgina que parli de diversos temes diferents. És essencial que tingueu un contingut desglossat i original.

 

Optimització tècnica

Per analitzar l’optimització bàsica d’una pàgina hi ha dues eines essencials que et faran un checkeo instantani url per url. Screamingfrog i Onpage.org . Les dues disposen d’una versió gratuïta que et serviran per saber si el teu web està complint les directrius de qualitat de Google en urls, titles, headings, metes, errors 404 etc.

 

Rendiment en telèfons mòbils i tablets

És ben sabut per tots de la importància que tenen els dispositius mòbils en la nostra vida quotidiana. De tota manera si algú ha viscut en una bombolles els últims anys i no s’ha assabentat que la navegació des de mòbils i tablets no és qüestió de futur, sinó de present, li haig d’informar que segons Google des de maig de 2015 les cerques mòbils van superar a les de sobretaula. Si el teu web no es visualitza correctament en els telèfons mòbils vas a haver de prendre mesures sobre aquest tema. Us deixo una eina oficial de Google perquè revisar si les vostres webs estan adaptades correctament a mòbil i tablet.

optimizacion telefonos moviles

Velocitat de càrrega de la pàgina web

En la croada de Google per aconseguir els millors resultats per als seus usuaris, han posat especial èmfasi en la velocitat dels llocs web, i han convertit la velocitat de descàrrega dels nostres continguts en un factor directament proporcional al nostre ránking. Si nostra web triga més d’un segon a mostrar “alguna cosa” en pantalla tenim un problema seriós. Si els nostres continguts triguen més de 4 segons a descarregar-se completament, Google penalitza el nostre posicionament en el cercador. Un bon hosting, la compressió d’imatges i vídeo, i de codi HTML i CSS guarirà gairebé tots els vostres mals. Us deixo una eina perquè consulteu els vostres temps de càrrega.

 

Qui enllaça a la meva pàgina web?

La manera que té Google d’interpretar com som de populars en internet, és mitjançant els enllaços que rep el nostre domini des d’altres pàgines webs, blogs, fòrums, etc. Quan una pàgina d’una temàtica similar a la nostra i un acceptable nivell d’autoritat ens enllaça, Google entén que ens està recomanant i ens fa millorar posicions per les nostres keywords de major rellevància. Per a aquests menesters hi ha 4 eines espectaculars, Sistrix, Ahrefs, Majestic SEO. Les 3 són bones eines per separat, i excel·lents en conjunt.

enlaces fe ahrefs

Vols tenir dades precises sobre la teva estratègia de posicionament SEU?

Tràfic de la meva pàgina web

Si vols conèixer el nombre visites de la teva pàgina web, accedeix a Google Search Console. Una vegada has verificat que ets el propietari de la web, disposaràs de les dades més fiables que vas a tenir del teu web. Clics, impressions, CTR, Paraules clau per les quals us han trobat, etc. Sens dubte és l’eina més valuosa

estadísticas google search console

Tràfic de la web de la meva competència

Una de les eines que més us agradaran sens dubte és Semrush. Podràs saber perquè paraules està posicionada la teva competència, la seva posició mitjana per a cadascuna i com és la seva trafico orgànic i de pagament que rep mensualment. Un suport fantàstic si vols desxifrar part de l’estratègia SEO d’altres empreses del teu sector.

gráfica de semrush

Comportament dels usuaris a la meva pàgina web

 

Per conèixer les accions que duen a terme els usuaris que arriben a la teva pàgina web, necessites crear-te un compte en Google Analytics. És l’eina d’analítica web per excel·lència. Coneixeràs l’origen de totes les teves visites (orgànic, adwords, facebook, email màrqueting, etc.) el seu rendiment per dispositiu, els embuts de conversió, les principals pàgines d’entrada i sortida d’usuaris al teu web, comparació de períodes, configuració d’objectius…


Una vegada tinguis el quadre de comandament que reuneixi tota aquesta informació, podràs saber d’un cop d’ull quins són els punts febles i forts de la vostra campanya. De ben segur que diverses d’aquestes eines us van a ajudar a verificar l’estat de la vostra campanya de posicionament web SEO. Si teniu qualsevol dubte sobre aquest tema no dubteu a preguntar-nos.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *