Travessera de Gràcia, 56, 3º 1ª
08006 Barcelona
93.362.48.32
wbase@wbase.es
En què podem ajudar-te?

Google Penguin 3.0: Recuento de daños

google penguin 3
by

Una vegada passada la tempesta de Google Penguin 3.0 del passat 18 d’octubre. El update més rellevant des de fa mesos, en l’ull de Mordor que tot ho veu, és moment de fer recompte de danys, o si per contra hem realitzat una estratègia SEO adequada, de recollir la collita abans que arribi el fred.

cal dir que passat un mes des del seu llançament, les pàgines de resultats de Google segueixen mostrant signes d’una extrema volatilitat que no es veia des de fa molt temps. La instauració està sent progressiva i tant nosaltres com nostra competència estem gaudint/sofrint pujades i baixades de fins a 25 llocs per keywords molt populars.

Feta aquesta breu introducció, us vaig a deixar a un clic de distància diverses eines i consells que us ajudaran a mantenir l’estat de salut de la vostra pàgina web, tenda online o blog personal.

Atès que la moda d’aquestes últimes setmanes és la secció d’algorisme que gestiona el spam i l’estructura d’enllaçat; si no us importa vaig a centrar-me en aixó. En un parell de setmanes us refresco la teòrica d’optimització onPage.

 

Eines per controlar la salut SEO del teu web o ecommerce

Començament per Google Webmaster Tools. Essencial 100%. Tens una mostra molt interessant dels nombres que té Google sobre el teu site, tant de visites, com a impressions, com les preuades paraules clau, que des de fa temps el cercador ens mostra amb comptagotes en la seva eina d’analítica web Google Analytics.

 

webmaster-tools
Gràfic de Webmaster tools sense penalització algorítmica

 

La segona eina per ordre d’importància és Ahrefs, malgrat ser de pagament, és una excel·lent eina d’espionatge a la teva competència, et dóna multitud de dades interessantíssimes. Et permet saber els enllaços que apunten cap a qualsevol domini (els teus els pots consultar en webmaster tools), les paraules o frases més utilitzades en les seves anchors, conèixer les urls més enllaçades, les IPs que més t’apunten i des de fa poc també els enllaços trencats en el teu domini. Per a aquest últim cas millor utilitzar Screaming Frog, mà de sant en el rastreig qualsevol pàgina web, no aprofundiré més en aquesta eina, perquè està més vinculada al SEO onPage, en qualsevol cas, descarregar-vos l’aplicació i feu-li un cop d’ull.

 

ahrefs

 

Tenia dubtes si posar a Semrush en segon o tercer lloc, és com una samarreta blanca del Zara. Un bàsic. És una eina espectacular per conèixer el tràfic de qualsevol pàgina web, sigui tràfic natural o de pagament. La xifra numèrica que t’ofereix és molt poc rellevant. Si disposes de les dades de Webmaster Tools o Analytics, de seguida veuràs que no concorden, però l’important és la gràfica i la comparativa amb la teva competència. Això sí que funciona i funciona de meravella. Si les teves dades de visites mostren la meitat o el doble de visites, tingues clar que molt probablement sigui la realitat. A part d’això, tens uns altres molt rellevants com les paraules clau que més tràfic estàs portant a un site, o el preu aproximat en PPC o el volum de cerques que tindria mensualment en Google. Aquests dues últimes dades també pots consultar-los en el planificador de paraules clau en Google Adwords.

 

semrush

 

Centrant-nos en l’actualització de Google Penguin, aquestes dues eines són potentíssimes. Si rastreges l’enllaçat d’una pàgina web amb ahrefs i a continuació consultes la seva gràfica de visites en Semrush i ho contrastes amb la història d’actualitzacions en l’algorisme de Google. Pots descobrir i entendre quan i perquè, la teva pàgina o la de qualsevol competidor ha estat penalitzada. A continuació us mostro un gràfic de Semrush amb un “pingüinazo” que s’ha portat un pseudocompetidor que segur diversos col·legues de professió identificareu sense posar noms.

 

semrush
Gràfica de Semrush amb penalització algorítmica

 

Si estem parlant d’arquitectura d’enllaçat, és obligatori parlar de Linkrisk, malgrat ser una eina que s’ha guanyat bastant respecte en el sector, cal manejar-la amb cura i analitzar d’un en un les dades que et retorna. Ho comento perquè malgrat encertar en moltes ocasions, altres vegades et cola per spam llocs que clarament són enllaços nets cap al teu domini. Tenir-la en compte. És de pagament, però un checkeo a l’any no fa mal.

 

 

linkrisk

 

No puc escriure aquest post i no incloure LinkResearch Tools, possiblement una de les millors eines SEO, molt de l’estil Ahrefs, Mirar-vos-la, és molt interessant. Generalment treballes amb una o amb una altra tret que et surti els diners per l’orelles. Moz. Un superclásico SEO vingut una mica a menys. La competència és dura en el sector. SeoGuardian, una altra eina bastant fiable, que ve agafant prestigi. Woorank, checkeo ràpid per a novençans amb interfície superintuitiva, no està malament. Podria posar un llistat interminable, en qualsevol cas us convido a proveu totes les que pugueu i decidiu pel vostre compte la que més us interessi. La majoria ofereixen un mes de prova o fins i tot pots contactar amb ells perquè et deixin provar-la sense cost algun.

Fins a aquí hem arribat en aquest post. Espero que us hagi ajudat ha distingir els punts més crítics del SEU offPage i hàgiu après checkear l’estat de salut del vostre domini. Estaré encantat de respondre, qualsevol consulta que em plantegeu. Fins a la propera 🙂

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *