Travessera de Gràcia, 56, 3º 1ª
08006 Barcelona
93.362.48.32
wbase@wbase.es
En què podem ajudar-te?

Com millorar l’experiència d’usuari a la teva pàgina web

experiencia usuario
by

Atès que ja haureu llegit desenes d’articles sobre experiència d’usuari, no us vaig a avorrir amb més del mateix, i aquest ho vaig a fer centrant-nos en UX per a SEO, per millorar el nostre rànking a Google.

L’experiència d’usuari UX és un dels factors essencials a l’hora de posicionar una pàgina web a Google. Per què? Perquè és l’únic factor que no es pot forçar mitjançant cap estratègia SEO i òbviament Google ho sap i dia a dia ha anat guanyant pes a cada update del seu algorisme. El teu web funciona o no funciona. No hi ha truc. Els usuaris que ens visiten són els que ens posen la nota navegant a través dels nostres continguts i Google va marcant cadascuna de les nostres URLs amb senyals d’usuari que juntament amb els altres tres factors essencials li serviran per decidir si mereixem tenir una visibilitat superior o inferior a la de la nostra competència als resultats de cerca. Quin són els altres 3 factors? L’optimització de la pàgina web (SEO Onpage), La popularitat del domini mitjançant enllaçat a webs, blogs, fòrums i portals de temàtiques afins i mitjans d’autoritat, i finalment la creació de contingut rellevant recurrentment per donar a entendre a Google que la nostra web és viva i en creixement permanent.

Ara anem al gra ja, Què hem de tenir en compte per millorar l’experiència d’usuari?


–> No facis esperar a la teva visita

Abans de res, el temps de càrrega, de gens serveix tenir una web preciosa, enllaçada des de pàgines d’extrema autoritat si quan intenten visitar-nos triga 4, 5, 6, 7 segons, a mostrar-se “alguna cosa” en pantalla. Un temps de càrrega perllongat és directament proporcional al percentatge de rebot, possiblement la mètrica més important per filtrar les experiències d’usuaris bones o dolentes.

 

–> Facilita la navegació

Els usuaris han de poder navegar còmodament des de qualsevol dispositiu. Tenint en compte que més de la meitat de les cerques es realitzen des de dispositius mòbils, la web ha d’estar perfectament optimitzada per a una navegació senzilla i instintiva. Els resultats en Google són independents per a sobretaula i mòbil. És habitual trobar-se webs que ocupen posicions preferents quan fem la cerca des del nostre PC a l’oficina i estar desapareguts en combat quan tornem a buscar-ho a casa des del nostre mòbil o tablet.

 

–> Aconsegueix que l’usuari NO ES VAGI!

Crea continguts molt rellevants per a totes les paraules claus que vulguis posicionar. Un contingut específic, ben estructurat i enriquit amb fotos i vídeos aconseguirà captar l’atenció dels teus usuaris multiplicant les teves opcions de conversió.

 

–> Afavoreix la interacció als teus continguts

Si els teus usuaris naveguen pel teu web més temps que en les de la teva competència tenim molt guanyat, per a això és molt important tenir un contingut molt desglossat i crear un munt d’enllaçat intern que convidi als usuaris a seguir interactuant amb la nostra web. Un exemple? Wikipedia. La vuitena meravella del món modern. Google interpreta que si les nostres sessions són més perllongades i la quantitat de pàgines vistes per sessió, és superior a la de la nostra competència, els nostres continguts són més rellevants que els d’altres webs i mereixen major visibilitat als seus rànkings.

 

–> Testeja la versió ideal

No donis res per suposat, testeja, estudia els resultats amb Google Analytics i mai modifiquis gens en base a les pròpies intuïcions, sinó en base a dades. Hi ha excel·lents eines per realitzar Tests A/B que et permeten testejar dues versions d’una mateixa landing page, per poder dicidir-se per la millor opció en base a dades quantificables. Les millors ABTasty i Optimizely.

 

–> Pregunta als teus usuaris

Sabent que els usuaris són els que puntuen a la nostra web amb la seva experiència de navegació, per què no preguntar-los què els hi sembla? Amb Survey Monkey i Google drive (gratis) podràs rebre un valuós feedback de les teves visites.

 

–> Rastreja a la teva competència

Identifica a les millors pàgines webs de la teva competència i analitza-les. A cadascuna d’elles trobaràs un tip que pot millorar la teva. Recopila, informació, testeja-la i aplica-la. Aquesta operació mai acaba. Ja saps el que diuen, tingues a prop als teus amics però encara més a prop als teus enemics. Tingues molt present el que està fent la teva competència a cada moment, perquè t’estalviaràs temps i guanyaràs diners.


 

RESUMINT EN TIPS

  • Contracta un bon hòsting, el teu web ha d’anar com un tret.
  •  

  • L’usuari et pot visitar des del PC a l’oficina, amb un portàtil a una cafeteria, des del sofà amb la tablet o des del vàter amb el mòbil. El teu web ha de ser fàcilment navegable a cada moment i context.
  •  

  • Els usuaris entren a Google, fan una cerca, i cliquen un resultat, tens pocs segons per convèncer-los que el teu web és el que busquen, convenç-los!
  •  

  • Tenir menor % de rebot que la teva competència, majors temps de sessió i més pàgines URLs vistes són directament proporcionals als teus rànkings a Google.
  •  

  • *Testeja cada modificació rellevant que vagis a implementar, per decidir amb números a la mà que versió rendeix millor.
  •  

  • Realitza enquestes aleatòriament a usuaris del teu web per tenir el feedback de qui “et posa la nota”.
  •  

  • Descobreix el que està fent la teva competencia i aplica les millors idees que a tu no se t’havien acudit. Ells també ho fan.

 

Share