Travessera de Gràcia, 56, 3º 1ª
08006 Barcelona
93.362.48.32
wbase@wbase.es
En què podem ajudar-te?

Google comença a diferenciar clarament els resultats orgànics dels patrocinats per Adwords

seo y sem
by

Bon dia a tots!! Primer de tot disculpar-nos davant la nostra audiència per aquest llarg silenci en el nostre blog, ja que els nostres projectes propis i aliens estan complicant en gran manera preparar un bon post, amb cara i ulls, que no resulti el típic refrito d’un blog yankee o d’algun altre tema més que parlat i discutit. Avui torno amb l’actualitat del nostre canviant mundillo 2.0. Interessants novetats per a especialistes SEO i de màrqueting de cercadors, encara que com sempre ocorre no va a ploure a gust de tots.

Dit això anem al gra. Aquest matí tots els SEOs del món mundial ens hem despertat amb un regal de nadal anticipat per part del nostre benvolgudíssim cercador Google. Uns dies amable Doctor Jekyll, altres dies terrible Mister Hyde. Doncs ben no sabem si per ordre de la comissió europea, alguna sentència en contra sobre la publicitat en mitjans de comunicació, o alguna cabrejada agència d’arbitrarietat de consum ha obligat al totpoderós Google a diferenciar clarísimamente amb una etiqueta groga els seus resultats patrocinats per Google Adwords de la resta de resultats orgànics.

pagina de resultados de google adwords

etiquetes en els anuncis patrocinats de google adwords

Com haureu vist no he donat crèdit algun a la possibilitat que ells, per pròpia voluntat hagin pres la decisió d’intentar no confondre a l’usuari amb els seus resultats de pagament, camuflant-los com fins ara a la pàgina de resultats amb fons d’inapreciable contrast i una minúscula etiqueta del mateix color de text que el propi anunci, que recitava “anunci” amb l’esperança de no ser vist. Doncs bé aquestes pràctiques han acabat. Des d’avui Google està obligat a diferenciar d’una forma clara (com ells t’obligaven a fer en les campanyes de Display amb Adsense) els blocs de publicitat del seu cercador.

ja que després de diversos testeos s’ha demostrat que més del 60% de les persones associen l’aparèixer en els primers llocs del cercador, amb que una empresa sigui millor que una altra o que un servei sigui millor que un altre, queda per veure com va a respondre l’usuari davant aquesta nova i molt visible advertiment, que el que està a dalt és “el que paga”. Traient dades sobre la taula, cal remarcar que l’usuari és cada dia més savi a nivell geek, ja que els resultats de Adwords no es porten més del 20% dels clics del total en una pàgina de resultats. Sabedors que més del 90% dels ingressos del cercador provenen de la seva reeixida plataforma publicitària Google Adwords, de ben segur que tots els executius de Mountain View estaran nerviosos, revisant les seves xifres d’ingressos, després d’aquest important contratemps publicitari.

cara trsite sem cara feliz seo

Fins a aquí aquest post senyores i senyors. Desig que us hagi interessat el tema, per a qualsevol dubte o consulta em teniu a un clic de distància. En qüestió de dies torno amb més i millor. Una salutació i feliç començament de setmana a tots.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *