Travessera de Gràcia, 56, 3º 1ª
08006 Barcelona
93.362.48.32
wbase@wbase.es
En què podem ajudar-te?

La crisi espanyola en Google Trends

google trends
by

Molt bones! Com veureu fa poc estrenem el nou blog de wbase. Diversos membres de l’equip anirem escrivint freqüentment sobre temes d’interès general, especialment relacionats amb tota l’actualitat del “mundillo online i tecnològic”, donant-li aquest punt d’amaniment del que cadascun de nosaltres som especialistes (dissenyadors, programadors, Sigueu-vos, Analistes…)

Em presento sóc Daniel Milla el responsable en SEO de l’empresa. Encara que us aniré deixant periòdicament tips sobre SEO i SEM que us tiraran un bon cable en les vostres estratègies de posicionament, no em ve de gust començar la meva participació en wblog amb el típic post teòric, del que la majoria de la gent que no és del sector no es llegeix més de 3 línies. M’imagino que us preguntareu que si no he vingut a parlar d’optimització, llavors al fet que he vingut a parlar… Doncs molt fàcil, del tema més tristament famós que ve retrunyint per les orelles i les butxaques de tots…. de la CRISI. Aprofitant una eina SEO que es diu Google Trends, us vaig a ensenyar l’evolució de diverses cerques durant els últims anys, que funcionen perfectament com a termòmetre per valorar quantitativament el greu moment econòmic i social que travessa el país.

googletrendsrajoy

Primer de tot us explico breument en què consisteix Google Trends. És una eina que ens serveix als professionals de SEO, SEM i analítica web, a valorar la periodicitat i l’evolució de gran quantitat de paraules clau, per conèixer i anticipar-se a la demanda de les mateixes amb la finalitat d’aconseguir la major quantitat de visites, i com a conseqüència d’aquestes , una major quantitat de conversions a les pàgines web dels nostres clients.

A continuació us mostro un exemple molt actual que segur us ajudarà a entendre molt millor l’explicat.

Google Trends - papa

En aquest gràfic per a la paraula clau “papa” Google Trends ens ofereix una estadística des de 2004 amb l’evolució de la cerca. És una paraula clau molt interessant perquè ens presenta tant dades eventuals com a periòdics. Primer de tot ens fixarem en els dos becs de cerques, un es produeix a l’abril de 2005 i l’altre fa escassos dies. Evidentment coincideixen amb els conclaves per triar al Papa Benedicto XVI i al Papa Francisco. En segon lloc ens fixarem que hi ha altres becs de cerques menors que coincideixen amb un altre “papa”… En aquest cas és “papa noel”. Es distingeix fàcilment per la seva periodicitat tots els mesos de desembre.

Ara que ja entendeis en què consisteix l’eina us vaig a mostrar una altra manera de quantificar la crisi per l’evolució de la quantitat de cerques per 10 paraules clau. Us asseguro que no us deixarà indeferentes… Comencem.

googletrends parogoogletrends inmobiliariagoogletrends rebajas

googletrends5

googletrends ere

 

googletrends-indemnizaciondespido

googletrends robo

googletrends nuevaempresa

googletrends cochesegundamano

googletrends mutua

 

M’imagino que després de veure aquestes gràfiques de Google Trends us haureu quedat tan gelats com jo mentre realitzava aquest estudi. Fem un minut de silenci per l’estat del benestar i desitgem que la lamentable classe política que ens governa almenys tingui la decència de no vendre’ns “brots verds” que no es veuen per cap part. Espero que malgrat la cruesa dels resultats us hagi resultat interessant l’anàlisi de l’actualitat, d’una manera al que cap de nosaltres estem acostumats a veure en els mitjans de comunicació “tradicionals”.

Finalment vull convidar a tots els que estigueu interessats a aprofundir més en l’optimització web, a visitar el meu blog de posicionament web Seolive en el qual regularment vaig escrivint sobre SEO/SEM i Analítica web. També podeu seguir-me en el meu compte de twitter @seomilla.

Molt aviat tornaré amb més i millor. Una salutació i el que s’ha dit, ens veiem en Twitter 😉

 

Share